Jesteś w: Strona główna Zbilansowana dieta Olej rzepakowy

Olej rzepakowy

powrót

Charakteryzuje się wysokimi walorami odżywczymi, dlatego jest uznawany za jeden z najcenniejszych spożywczych olejów roślinnych. Ze względu na dużą zawartość kwasu oleinowego – omega-9, eksperci określają go mianem „oliwy północy”.

W porównaniu do innych olejów roślinnych, olej rzepakowy zawiera korzystną dla zdrowia proporcję – 1:2 – kwasów omega-3 (9,8%) do kwasów omega-6 (20,6%).

Jego ogromną zaletą jest, w porównaniu do innych olejów, wysoka zawartość kwasu alfa-linolenowego z rodziny omega-3, którego nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć i musi być on dostarczany wraz z dietą. Wiele badań naukowych wskazuje, że kwasy omega-3 pomagają redukować stany zapalne, sprzyjają profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego poprzez regulację stężenia cholesterolu, jak również biorą udział w rozwoju mózgu i procesie wzrastania.

Stosunkowo niska zawartość kwasów nasyconych (około 7%) dodatkowo wpływa pozytywnie na wartości stężenia cholesterolu we krwi.

Rafinowany olej rzepakowy nadaje się do smażenia, pieczenia i dłuższej obróbki termicznej potraw. Ze względu na wysoki punkt dymienia nie straci przy tym swoich walorów zdrowotnych i smakowych. Nierafinowany olej rzepakowy jest bogaty w witaminy A, E, K i D2, ale nadaje się tylko do wykorzystania na zimno. Olej rzepakowy jest również cennym składnikiem wysokiej jakości miękkich margaryn kubkowych. Za najzdrowsze uznawane są te, które w swoim składzie zawierają najwięcej ciekłych olejów – w tym właśnie oleju rzepakowego.

Dowiedz się więcej na pokochajolejrzepakowy.eu

Oleje w ofercie ZT Kruszwica S.A.

Oferta ZT Kruszwica S.A. obejmuje różnego typu oleje – głównie rzepakowy, słonecznikowy i miksy olejów. Naszą flagową marką jest „Kujawski z pierwszego tłoczenia” - olej tradycyjnie związany z realizacją potrzeb kulinarnych polskich gospodarstw domowych, który od wielu lat umacnia pozycję rynkowego lidera. Oprócz rodziny „Kujawskiego”, oferujemy również inne cenione przez konsumentów marki, jak np. „Oliwier” (olej rzepakowy z dodatkiem oliwy z oliwek), czy „Bartek” (w wariancie rzepakowym lub słonecznikowym).